HOME
REDAKCJA



Gass Dietmar

• Słownik niemiecko - polski, polsko - niemiecki, Hueber, Ismaning 2008.


ARTYKUŁY



Gass Dietmar

• Na druhé straneopony, w: Listy 5 (2008) [Oloumuc] s. 50f.


Frydel Stanisław

• Die Gestaltung landeskundlicher Aufgaben - eine bemerkenswerte Aufgabe. Współautor: Uhlemann, H. w: Deutsch als Fremdsprache, 3/1988, s. 133-138.
• Współautor: Mażulis-Frydel, A. - recenzja: Gerta Hüttl-Folter, Die Trat/Torot - Lexeme in den altrussischen Chroniken, Wien 1983, s.390, w: Slavia Orientalis, tom XXXVII, nr 2, 1988, s. 318-322.
• Der deutsche Nationalismus und die europäische Einheit, w: Kircher, H., Kłańska, M. (red.), Literatur und Politik in der Heine - Zeit, Köln 1998, s. 41-47.
• Zur Worschaftsproblematik im Lehrfach Landeskunde, w: Biadruń-Grabarek, H. (red.), Linguistik, Linguolandeskunde, Landeskunde, Rzeszów 1989, s. 167-174.


Kubiczek Agnieszka

• Das Alter als erwerbsbedingender Faktor im Zweitsprachenerwerb. W: Studia Niemcoznawcze, tom XXXII, Warszawa 2006, str. 699-710.
• Koncepcja kohezyjnej dydaktyki języków w nauczaniu języków obcych w szkole. W: Języki Obce w Szkole, nr 1/2006, Warszawa 2006, str. 79-84.
• Nowy słownik Bertelsmanna Polnisch jako pomoc dydaktyczna w nauce języka niemieckiego? - odpowiedź z Langenscheidtem w tle. W: Języki Obce w Szkole, nr 6/2006, Warszawa 2006, str. 284-288.
• Transfer struktur gramatycznych w nauce języka niemieckiego. W: Glottodydaktyczne implikacje we współczesnych badaniach germanistycznych. I Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Wydawnictwo PWSZ we Włocławku : Włocławek 2006, s. 95-108.
• L1, L2, L3 ... Ln – o problemach wielojęzyczności i definiowania języków. W: Niżegorodcew, Anna/ Jodłowiec, Maria (Red.), W stronę nowoczesnego nauczania języków obcych. Tertium: Kraków 2008, s. 25-34.
• Wpływ motywacji na proces nauki języka obcego według modelu przetwarzania informacji języ-kowych. W: Michnońska-Stadnik, Anna/ Wąsik, Zdzisław (Red.), Nowe spojrzenie na motywację w dydaktyce języków obcych, tom 1. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu: Wrocław 2008, s. 75-84.
• Grammatik-Transfer im Fremdsprachenunterricht – Vorteile und Gefahren. (w druku w tomie pokonferencyjnym I Międzynarodowego Kongresu „Deutsche Grammatik im europäischen Dialog“ – IX.2006)


Podgórni Halina

• Przydatność Mozaiki i Małej Mozaiki w procesie nauczania jezyka niemieckiego (współautor: M. Adamska). W: Języki obce w szkole, 3/1980, s.186-187.
• Lexikalische Verbindungen. W: Józef Grabarek (hrsg.): Probleme der germanistischen Linguistik und Methodik, Wyd. WSP Rzeszów 1989, s. 193-201.
• Didaktische Aspekte der Einführung des Fachwortschatzes im Deutschunterricht. Konfrontative Darstellung. W: Proben. Konferenzbeiträge, Deutschlektorat beim Kultur- und Informationszentrum der DDR in Warschau, Warszawa 1989, s. 217-224.
• Bemerkungen zum Stand der Ausspracheschulung an den polnischen Schulen. W: Skamandros – Dialog I, Begleitheft zum Germanistischen Jahrbuch der DDR und der Republik Polen, herausgegeben am Lektorat für deutsche Sprache und Literatur beim Kultur- und Informationszentrum der DDR in Warszawa, Warszawa 1990, s. 49-56.
• Walter Nigg o świętych i świętości. W: Horyzonty wiary, Wydział Filozoficzny Towarzystwa Jezusowego 17/1993, s. 32-40.
• Ekumeniczna rola Swiętych według Waltera Nigga. W: Oświeceni światłem jednej Ewangelii. Święci rosyjskiej Cerkwi prawosławnej i święci franciszkańscy. Red. S. B. Brzuszek OFM i Z. M. Styś OFM. Seria: Jeden jest Pan, t. 5. Franciszkańskie Centrum Europy Wschodniej i Azji Północnej, Warszawa - Rzym 2003, s. 38-46.
• Kontrastives Vorgehen in der universitären Fremdsprachendidaktik – ein Weg zur Vermeidung muttersprachlicher Interferenz. W: http://krakau2006.anaman.de/beitraege/podgorni.pdf
• Zadania typu C-test. W: Nowe perspektywy dydaktyki języków obcych. Monografia z cyklu "Język trzeciego tysiąclecia" pod red. Marii Jodłowiec, Seria: Język a komunikacja 20, 2008, Kraków, Tertium, s. 49-56.


Romanowska Halina

• Die Bedeutung des potentiellen Wortschatzes für den Fremdsprachenunterricht. Proben. Konferenzbeiträge. Waszawa 1988.


Sowa-Babik Halina

• Program nauczania języka niemieckiego dla klas IV-VI szkoły podstawowej z kontynuacja w gimnazjum w klasach 1-3. (Współautor.: Ptak, Małgorzata, Świerczyńska Elżbieta). Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa 1999. ISBN 83-7195-006-3.
• Cartographic Materials as a Means of Multimedia Communication. W: Liber Quarterly. The Journal of European Research Libraries. Edited by Dr Peter de Broekhorst and Ulrike Scholle, MA. Vol. 9 (1999), Nr 2; K.G. Saur Munich, S. 180-188.


Stypińska Małgorzata

• Fehleranalyse, w: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace Językoznawcze, 1975, Z. 47, str. 7 - 47 (udział 14 %)
• Program dzisięcioletniej szkoły średniej - języki zachodnioeuropejskie, język niemiecki, w: Języki Obce w Szkole 1977/4, str.225 - 241 (udział 25%)
• Zu Fragen der Bewertung im Bereich des auditiven Sprachverstehens, w: Stetter H., (red.) Proben. Konferenzbeiträge, Kultur- und Informationszentrum der DDR, Warszawa, 1987, str. 159 - 170.
• Zur Problematik der lexikalischen Dekodierung im Prozeß des auditiven Sprachverstehens, w: Stetter, H., (red.) Proben. Konferenzbeiträge. Kultur - und Informationszentrum der DDR, 1988, Warszawa, str. 358 - 367.
• Kształcenie domysłu językowego na studiach neofilologicznych, w: Grucza, F. (red.), Problemy kształcenia nauczycieli języków obcych, Materiały z XI Ogólnopolskiego Sympozjum zorganizowanego przez Instytut Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego w Jaszowcu, 7-10 listopad 1985, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1987, str. 133 - 142.
• Das Filmszenarium 'Die Legende von Paul und Paula' von Ulrich Plenzdorf als Textvorlage im fortgeschrittenen Deutschunterricht, w: Stetter H., (red.) Proben. Konferenzbeiträge. Kultur- und Informationszentrum der DDR, Warszawa, 1989, str.268 - 275.
• Test egzaminacyjny z języka niemieckiego do NKJO Tarnów (1992), w: Języki Obce w Szkole 1993/3, str. 110 - 112.
• Test egzaminacyjny z języka niemieckiego do NKJO Tarnów (1993), w: Języki Obce w Szkole 1994/4, str. 113 - 116.
• Wie viel Wirtschaftsdeutsch braucht ein Germanist?, w: Tummers, W. (red.), XI Internationale Deutschlehrertagung Amsterdam 4. - 9. August 1997. Deutsch in Europa und in der Welt. Chancen und Initiativen. Thesen der Sektionsbeiträge, Amsterdam, 1997, str. 83.


Walo Lucyna

• Adverbialbestimmungen unter dem Valenzaspekt, Germanistisches Jahrbuch, 1980.
• Einfluss des Schwedischen auf das Deutsche der Skandinavistik- Studenten, Konferenzbeiträge, Warszawa, 1987.
• Einblicke in die Köpenicks Geschichte, Sprachzentrum der Humboldt- Universität zu Berlin, 1995.
• Lerntechnicken im Deutschsprachkurs der Grund- und Mittelstufe (Kurzreferat), IFK Deutschkurse, Salzburg, 1996 (Gesammtmaterialien des Sommersprachkurses)


Wirońska Ewa

• Fehleranalyse, Zeszyty Naukowe UJ, Prace Językoznawcze, z. 47, Kraków, 1975.
• Program nauczanie gramatyki języka niemieckiego w 10-letniej szkole średniej, Języki Obce w Szkole, 7/1977.
• Zastosowanie taśmy magnetofonowej w nauczaniu języków, Życie szkoły wyższej, z. 7 - 8, PWN, Warszawa, 1980.
• Zur falschen Wortwahl in relativen Idiomen, Proben - Konferenzbeiträge, Warschau 1987, s. 171 ff.


Zimmermann Małgorzata

• Zum Begriff der Kollokation in der Sprachwissenschaft und der Glottodidaktik, Glottodidactica, vol. XIV, 1981.
• Untersuchungen zum Grammatikunterricht (Eine Rezension des Buches von U. Döhman) Kwartalnik Neofilologiczny, nr 4, 1982.
• Verben des Sehens im Deutschen (Referat an der Konferenz im Kultur- und Informationszentrum der DDR in Warschau, Dez. 1982), Germanistisches Jahrbuch DDR - VRP, 1983.
• Zasady opracowania i cel testu egzaminacyjnego na filologię germańską, Języki Obce w Szkole, nr 5, 1984.
• Einige Probleme der semantischen konfrontativen Analyse, Zeszyty Naukowe Uniwesytetu Jagiellońskiego, 1985.
• Czasowniki percepcji wzrokowej w języku polskim i niemieckim (Ein deskriptiv-konfrontatives Studium), Studia Językoznawcze, Ossolineum, 1988.
• Verben des Sehvermögens im Deutschen und im Polnischen, Konfrontative Studien der Germanistikkomission DDR - Polen, Leipzig, 1989.
• Probleme der Vermittlung der Grammatikkenntnisse bei den polnischen Germanistikstudenten (Referat an der Konferenz im Kultur- und Informationszentrum der DDR in Warschau, November 1987).
• Analiza błędów językowych popełnianych przez kandydatów na egzaminie wstępnym (Egzamin wstępny na filologię germańską 1988), Języki Obce w Szkole, nr 5, 1989.
• Schriftlische Prüfung in Deutsch - ein Teil der Zulassungsbedingung für das Germanistikstudium an der Jagiellonen Universität, Zielsprache Deutsch, nr 4, 1989.
• Egzamin pisemny z języka niemieckiego jako jeden z warunków dopuszczenia do studiów germanistycznych na Uniwerstecie Jagiellońskim, (współautor: A. Feruszewszewski) Języki Obce w Szkole, nr 2, 1991.



PODRĘCZNIKI I SKRYPTY



Frydel Stanisław

• Zur Landeskunde des deutschsprachigen Raumes (Einführung in den Wortschatz - Geographie), Wydawnictwo UJ, Kraków 1986, skrypt dla studentów germanistyki.
• Auswahl von Texten zur deutschen Geschichte. Współautor: Hollenstein, G., Stanek, T. Wydawnictwo UJ, Kraków 1990, skrypt dla studentów germanistyki.


Podgórni Halina

• Deutsche Texte für Studenten der schwedischen Philologie. Współautor: Adamska, M. UJ Kraków 1981.
• Deutsche Texte für Studenten der germanischen Philologie. Współautor: Mott, E. UJ Kraków 1989.


Romanowska Halina

• Język niemiecki i technika. Współautor: Stypińska, M. Wiedza Powszechna, Warszawa 1985.


Stypińska Małgorzata

• Lindquist, M./ Stypińska M., Pa svenska, podręcznik do nauki języka szwedzkiego, PWN Warszawa, 1977, str. 256 (udział 50 %)
• Romanowska H./Stypińska, M, Język niemiecki i technika. Podręcznik języka niemieckiego dla początkujących, Wiedza Powszechna Warszawa, 1984, str. 428 (udział 50%)
• Karolak, Cz. et al., Programy nauczania. Język niemiecki dla szkoły podstawowej, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa, 1998, str. 41 (udział 16%)
• Karolak, Cz. et al., Programy nauczania. Język niemiecki dla szkoły średniej, kurs podstawowy, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa, 1998, str. 36 (udział 16%)
• Karolak, Cz. et al., Programy nauczania. Język niemiecki dla szkoły średniej, kurs kontynuacyjny, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa, 1998, str. 47 (udział 16%)
• Kułaczkowska, B. / Sajkowska, H./ Stypińska, M./ Tönshoff, W., Fremdsprachen Lernen und Lehren.Texte und Übungen, skrypt, Goethe Institut Warschau, 1995, str. 180 (udział 25%)
• Spitz deine Ohren. Zbiór tekstów i ćwiczeń sprawdzających rozumienie ze słuchu języka niemieckiego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1997, str. 184.



PRZEKŁADY



Podgórni Halina

• Walter Nigg: Postawiony przez Boga na linie. Alfred Delp (1907-1945). W: Horyzonty wiary, Wydział Filozoficzny Towarzystwa Jezusowego 2/1994 s. 3-19.
• Annemarie Ohler: Postacie kobiet w Biblii, Wydawnictwo WAM Kraków 1996.
• Achim Buckenmaier: Abraham Ojciec wierzących, eSPe Kraków 2005.
• Johannes Pausch/Gert Böhm: "Żyć jak w niebie", eSPe Kraków 2007.



RECENZJE



Stypińska Małgorzata

• Margareta Olsson, Intelligibility. An Evaluation of some teatures of English produced by Swedish 14-years-olds, Gothenburg Studies in English 40, Goteborg Sweden 1977, recenzja w: Kwartalnik Neofilologiczny 1981/2 str. 263 - 269.


HOME